Patiënteninformatie Frisius MC Leeuwarden vanaf 1 februari beschikbaar in mijnMCL
Frisius MC Leeuwarden verbetert de patiëntcommunicatie door dit beschikbaar te maken in het patiëntenportaal mijnMCL. De verbetering is eerst op de polikliniek longziekten en radiologie doorgevoerd om de werkwijze te testen en te verbeteren. Vanaf 1 februari 2025 is het voor de gehele locatie Leeuwarden mogelijk.
Medewerkers van de testafdelingen zijn positief. Het werkt snel en eenvoudig. Wanneer er een afspraak voor een patiënt gepland moet worden of wanneer de patiënt een behandeling moet ondergaan, kan de zorgmedewerkers in het Epic-patiëntendossier eenvoudig de juiste voorlichting toewijzen, waarna de patiënt een melding ontvangt via mail of sms. De nieuwe werkwijze wordt stapsgewijs ingevoerd bij alle afdelingen van Frisius MC Leeuwarden.
Patiënten vinden binnenkort alle informatie op één plek in mijnMCL. De informatie blijft daar beschikbaar en is dus altijd terug te vinden. Patiënten zonder mijnMCL-account kunnen nog steeds via de huidige manier (mail van Indiveo of geprint) de patiënteninformatie ontvangen.
Patiënten van Frisius MC Heerenveen kunnen al enige tijd de patiënteninformatie via mijnTjongerschans bekijken. Locatie Heerenveen gebruikt hiervoor het epd HIX van Chipsoft.